Sprzedaż za granicę – czy warto

Wiele sklepów zastanawia się, jak zwiększyć obroty. Jednym z sensownych rozwiązań może być sprzedaż za granicę. Powodzenie na każdym nowym rynku zagranicznym może znacznie wpłynąć na zarobki sklepu.

Dlaczego warto rozważyć tą opcję?

Jesteśmy w Unii Europejskiej i sprzedaż wewnątrz Unii nie jest skomplikowana. Również same usługi kurierskie są na tyle rozwinięte, że oferowane ceny wysyłek zagranicznych są bardzo atrakcyjne.
Nie zapominajmy o najważniejszej zalecie – to dodatkowe rynki zbytu i szansa na zwiększenie sprzedaży i obrotów.

Sprawdzenie potencjału

Pytanie, jak dotrzeć do zagranicznych klientów i czy tacy w ogóle są. Tu na pewno warto na próbę wystawić produkty na ebay czy innych lokalnych platformach aukcyjnych. Dzięki temu dość szybko przekonamy się, czy jest zainteresowanie i jak jest ono duże.

Drugim dobrym kanałem do szybkiego sprawdzenia powodzenia są kampanie adwords. Dają one możliwość szybkiego pojawienia się w wynikach wyszukiwania. W zasadzie już chwile po załadowaniu konta w Adwords możemy samodzielnie założyć kampanię reklamową. Nie jest to trudne, można to zrobić samodzielnie lub zlecić specjalistom od marketingu internetowego.

Jeśli testy wypadły dobrze i była reakcja ze strony klientów (były zakupy) to można przejść do następnego kroku, czyli rozbudowy sklepu o treści, pozycjonowania itp.

Wersje językowe

Nasz sklep może działać w kilku wersjach językowych, dzięki czemu nie trzeba zakładać osobnej domeny pod każdy kraj. Tu jednak należy pamiętać, by ceny były takie same. To znaczy nie możemy sprzedawać na rynek Brytyjski po cenie kilka razy wyższej niż w Polsce. Cena produktu powinna odzwierciedlać oryginalną cenę po przeliczeniu na daną walutę. Więcej na ten temat w poradniku http://carted.pl/poradniki/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/.

Kwestie prawne

Przy sprzedaży za granice należy pamiętać o kwestiach prawnych. Jeśli wysyłamy wewnątrz unii to sprawa jest dość prosta. Trzeba pamiętać o dołączeniu faktury, nawet jak sprzedajemy osobie fizycznej. Dodatkowo konieczne jest dostosowanie się do przepisów państwa gdzie wysyłany jest towar. Przykładowo, jeśli kupujący jest z Niemiec to musimy dostosować się do prawa niemieckiego w kwestii zwrotów, reklamacji itp.
Bardziej skomplikowana sytuacja dotyczy wysyłki zagranicznej. Tutaj mogą dojść kwestie celne oraz podatkowe. Dużo zależy od kraju, do którego będziemy wysyłać towar.

Podsumowując

Sprzedaż za granicę to świetna opcja dla wielu polskich sklepów internetowych. Należy pamiętać o kwestiach prawnych, ale jest to kierunek warty rozważenia, by zwiększyć sprzedaż.